Επιστροφή στα θρανία με ασφάλεια

Τίτλος: “Προγραμματισμός φορητών συσκευών με AppInventor”

 

Ονοματεπώνυμο καθηγητή: ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Τάξεις στις οποίες απευθύνεται ο όμιλος:  Α, Β, Γ Γυμνασίου

Ώρες ανά εβδομάδα: 2

 Περιγραφή: Οι φορητές συσκευές αποτελούν μέρος της καθημερινότητας για τους περισσότερους ανθρώπους, καθώς τις χρησιμοποιούνkal2 για την επικοινωνία, την πληροφόρηση τη διασκέδαση ή την εκπαίδευση. Όπως συμβαίνει κα με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, η λειτουργία των φορητών συσκευών απαιτεί το Υλικό (Hardware) και το Λογισμικό (Software) με άλλα λόγια τις εφαρμογές (applications). Πώς όμως φτιάχνονται οι εφαρμογές αυτές; Απαιτούνται άραγε εξειδικευμένες γνώσεις και εργαλεία για τη δημιουργία τους; Η λειτουργία του ομίλου «Προγραμματισμός φορητών συσκευών» αποσκοπεί αρχικά σε μια πρώτη γνωριμία με τον κόσμο των φορητών συσκευών και των εφαρμογών τους. Η δημιουργία εφαρμογών για φορητές συσκευές είναι απόλυτα συνυφασμένη με την επίλυση προβλήματος. Η ενεργητική εμπλοκή των μαθητών στην επίλυση αλγοριθμικών προβλημάτων μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη υπολογιστικής σκέψης που είναι ο βασικός σκοπός της λειτουργίας του ομίλου και ταυτόχρονα μια πολύτιμη δεξιότητα που θα πρέπει να αναπτύξει κάθε σύγχρονος άνθρωπος.

 

kal1Ειδικότερα, μέσα από τις δραστηριότητες που θα σχεδιαστούν, θα καταβληθεί προσπάθεια ώστε οι μαθητές να καλλιεργήσουν δεξιότητες ανάλυσης και καταγραφής των απαιτήσεων ενός προβλήματος καθώς και δεξιότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα για τη σχεδίαση και την υλοποίηση της κατάλληλης λύσης κάθε προβλήματος. Μιας και οι περισσότερες δραστηριότητες του ομίλου θα είναι ομαδοσυνεργατικές, οι μαθητές θα έχουν επίσης την ευκαιρία να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας.

Τα έργα των μαθητών θα αναρτηθούν σε αποθετήριο που θα δημιουργηθεί σε δικτυακό τόπο του ομίλου.

Εφαρμογές που θα δημιουργήσουν οι μαθητές θα αποτελέσουν μέρος της συμμετοχής του σχολείου στο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας και σε διαγωνισμούς (AppthemonthAppinventor.mit.edu).

Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του ομίλου οι μαθητές θα υποστηρίζονται και από ειδικό μάθημα που θα είναι διαθέσιμο στην ηλεκτρονική τάξη (η-τάξη).

Για τη λειτουργία του ομίλου θα χρησιμοποιηθεί ο εξοπλισμός του σχολείου, ενώ δεν προαπαιτούνται γνώσεις προγραμματισμού.