Επιστροφή στα θρανία με ασφάλεια

Escape Room: Δημιουργία quiz γνώσης με το λογισμικό Scratch

Το 10ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας διεξήχθη φέτος διαδικτυακά δίνοντας τηescape δυνατότητα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να παρουσιάσουν ψηφιακά έργα τα οποία ανέπτυξαν στο πλαίσιο διαφόρων μαθημάτων (Πληροφορικής, Projectκτλ).

Στόχοι του Φεστιβάλ ήταν:

α) η ανάδειξη της δημιουργικότητας των μαθητών και των εκπαιδευτικών Πληροφορικής και της παρουσίασης της εργασίας τους σε συμμαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και την ευρύτερη κοινωνία,

β) η ενημέρωσης και η διάδοση των μαθησιακών δραστηριοτήτων οι οποίες καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και την ολόπλευρη μάθηση μέσω των σχεδίων εργασίας και της επίλυσης πρακτικών προβλημάτων και

γ) η επικοινωνία των μελών της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) μεταξύ τους και με την ευρύτερη κοινωνία.

Το σχολείο μας παραμένοντας πιστό στην εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών συμμετείχε στο 10ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας με το παιχνίδι γνώσης που φέρει τον τίτλο: «Escape room: Βρες τις σωστές απαντήσεις και βγες από το δωμάτιο».

 

Το παιχνίδι υλοποιήθηκε με το λογισμικό Scratch από τους μαθητές της Γ΄ τάξης Δημητριάδη Θωμά και Μπεσλεμέ Φώτη, οι οποίοι επιμελήθηκαν και την παρουσίαση του παιχνιδιού με τη δημιουργία Video, υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού κ. Κωνσταντίνου Καλλιάρα (ΠΕ86). Το περιβάλλον του παιχνιδιού είναι ένα «Δωμάτιο απόδρασης» (Escape Room) από το οποίο ο παίκτης μπορεί να βγει μόνο αν απαντήσει σωστά σε μια σειρά ερωτήσεων. F4-ok

Μέσα από την υλοποίηση του παιχνιδιού οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εφαρμόσουν όσα διδάχθηκαν στο μάθημα της Πληροφορικής και ειδικότερα στο γνωστικό αντικείμενο του προγραμματισμού. Παράλληλα, τόσο οι δημιουργοί, όσο και οι συμμαθητές τους μπορούν χρησιμοποιώντας το παιχνίδι να δοκιμάσουν τις γνώσεις τους στο γνωστικό αντικείμενο με το οποίο συνδέεται το κουίζ. Κατά την 1η φάση υλοποίησης του παιχνιδιού δημιουργήθηκαν εκδόσεις του παιχνιδιού με ερωτήσεις από τα μαθήματα των Μαθηματικών και της Φυσικής, ενώ δημιουργήθηκε και μια επετειακή έκδοση με τη αφορμή της συμπλήρωσης 200 ετών από την επανάσταση του 1821.

Το μεγάλο πλεονέκτημα της μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε είναι οι μεγάλες δυνατότητες και η ευκολία επέκτασης που προσφέρει: Το παιχνίδι μπορεί να επεκταθεί με την προσθήκη περισσότερων ερωτήσεων για το ίδιο μάθημα, με τη δημιουργία διαβαθμισμένων επιπέδων δυσκολίας ή με την προσαρμογή του κουίζ για διαφορετικά μαθήματα. 

f7-ok

Η υλοποίηση της παραπάνω εφαρμογής συντάσσεται στη διαρκή προσπάθειά μας να έχουμε ένα σχολείο που ενθαρρύνει και αξιοποιεί τη δημιουργικότητα και τη φαντασία των μαθητών/ριών μας, ενώ η συμμετοχή μας στο Φεστιβάλ μας διατρανώνει την πίστη μας στο δόγμα «Δημιουργούμε-Μαθαίνουμε-Μοιραζόμαστε».