Επιστροφή στα θρανία με ασφάλεια

Την ευκαιρία να νιώσουν φοιτητές είχαν οι μαθητές της Γ΄ τάξης του 7ου Γυμνασίου Τρικάλων την Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016, στα πλαίσια των προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που εφαρμόζονται στο σχολείο.

 Συγκεκριμένα ήταν οι μαθητές από το Γ1 με θέμα εργασίας « Φυσικοί τρόποι αντιρρύπανσης υδάτινων οικοσυστημάτων» και από το Γ3 με θέμα «Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ενέργεια από απορρίμματα και καλλιέργειες», οι οποίοι επισκέφτηκαν στο ΑΠΘ, το τμήμα Γεωλογίας και το τμήμα Φυσικής, όπου ενημερώθηκαν στα φοιτητικά έδρανα για τα ερευνητικά προγράμματα του Πανεπιστημίου, σχετικά με τα παραπάνω θέματα.

Ο καθηγητής Ορυκτολογίας ? Κοιτασματολογίας του τμήματος Γεωλογίας κύριος Ανέστης Φιλιππίδης εξήγησε στους μαθητές πως πετρώματα, όπως οι ζεολιθικοί τόφφοι, μπορούν να χρησιμοποιηθούν  στην προστασία και στην αποκατάσταση υδάτινων οικοσυστημάτων, στον καθαρισμό λυμάτων, στις μονάδες βιολογικού καθαρισμού των λυμάτων και στη βελτίωση της απόδοσης των καλλιεργειών, χάρη στις ιδιότητες τους. Παρουσίασε σχετικό πείραμα στους μαθητές για τον γρήγορο καθαρισμό των αστικών λυμάτων με τη χρήση ζεόλιθου και κροκιδωτικών.

Ο καθηγητής του τμήματος Φυσικής κύριος Δημήτριος Μπαλής ενημέρωσε τους μαθητές για τις σύγχρονες εφαρμογές της φυσικής στην τεχνολογία, στα υλικά, στη διατροφή, στη διαχείριση ορυκτών πόρων, στην ιατρική, στις τηλεπικοινωνίες, δίνοντας το πραγματικό μέγεθος της επιστήμης.

Με την ευκαιρία της επίσκεψης στους χώρους του ΑΠΘ οι μαθητές βρέθηκαν και ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του Μετεωρολογικού σταθμού και του Αστεροσκοπείου, όπου παρατήρησαν με ασφάλεια τον ήλιο. Επίσης  στο μουσείο Παλαιοντολογίας ? Ορυκτολογίας του τμήματος Γεωλογίας ταξίδεψαν πίσω στο χρόνο βλέποντας την εξέλιξη του ανθρώπου και των άλλων οργανισμών μέσα από τα παλαιοντολογικά ευρήματα. Παρατήρησαν επίσης διαφορές ανάμεσα στους ανθρωπόμορφους προγόνους μας συγκρίνοντας οστικά ευρήματα. Στο τέλος στο τμήμα Πληροφορικής ο επίκουρος καθηγητής κύριος Απόστολος Παπαδόπουλος  ενημέρωσε τους μαθητές για τη χρήση της πληροφορικής σε διάφορους τομείς της καθημερινότητάς μας, τις επαγγελματικές προοπτικές της επιστήμης και την ασφαλή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Σε τρία χρόνια ίσως κάποιοι από τους μαθητές θα βρεθούν ξανά στους χώρους του ΑΠΘ αλλά και στη Ροτόντα και στην Καμάρα όπου ξεκουράστηκαν για λίγο.

Σειρά είχε το Περιβαλλοντικό Πάρκο Θέρμης. Ο χώρος της παλιάς χωματερής του Δήμου Θεσσαλονίκης, που έκλεισε και διαμορφώθηκε σε χώρο εκπαίδευσης και αναψυχής με γήπεδα, περιπατητικά μονοπάτια και παιδικές χαρές. Μετά την ενημέρωση για την ορθολογική διαχείριση των απορριμμάτων και την αξιοποίηση του βιοαερίου, που παράγεται σε ένα από τα στάδια αυτής τη διαχείρισης, οι μαθητές διασκέδασαν στους χώρους του πάρκου. Τελευταίος σταθμός το Υδάτινο Φράγμα Θέρμης, στο οποίο συνειδητοποίησαν πως η ανθρώπινη παρέμβαση έχει και θετικές επιπτώσεις, τόσο στο περιβάλλον, όσο και στους κατοίκους της περιοχής.

Έφυγαν γεμάτοι γνώσεις, σε μια επίσκεψη λίγο διαφορετική?.

Η οργάνωση της επίσκεψης έγινε από την καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας  του σχολείου, υπεύθυνη για την υλοποίηση των περιβαλλοντικών προγραμμάτων κυρία Βασιλική Μιχαήλ, που συνόδευσε τους μαθητές μαζί με την κυρία Ουρανία Τσιούτσια και τον κύριο Δημήτριο Γκούμα.

Ευχαριστούμε θερμά τους καθηγητές του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης που υποδέχτηκαν και ενημέρωσαν τους μαθητές μας καθώς και την κυρία Βερνάρδου από το Περιβαλλοντικό Πάρκο Θέρμης.

 7ο Γυμνάσιο Τρικάλων