Επιστροφή στα θρανία με ασφάλεια

Την Τρίτη 12 Μαΐου 2015 στο αμφιθέατρο του σχολείου μας έγινε η παρουσίαση των προγραμμάτων που υλοποιήθηκαν στη διάρκεια της φετινής χρονιάς.Οι μαθητές της τρίτης τάξης εργάστηκαν σε δύο προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και σε δύο πολιτιστικά.

 Συγκεκριμένα οι μαθητές του Γ3, που συμμετείχαν σε πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα « Ανανεώσιμες μορφές ενέργειας στον τόπο μας», μας ενημέρωσαν για τα οφέλη της χρήσης των ΑΠΕ στη χώρα μας. Με τη βοήθεια ενός ερωτηματολογίου που συμπληρώθηκε από το σύνολο των οικογενειών των μαθητών μας , κατέληξαν στο συμπέρασμα πως χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια για την ενημέρωση των πολιτών. Μετά τη συνέντευξη του Δημάρχου που δόθηκε σε ομάδα μαθητών, επισήμαναν  τα λάθη που έγιναν σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής των ΑΠΕ στη χώρα μας, ειδικά την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ σε αρδεύσιμες γεωργικές εκτάσεις και τέλος  μας έδωσαν οδηγίες για τη σωστή αξιοποίηση των ανανεώσιμων μορφών ενέργειας στον τόπο μας.

Οι μαθητές του Γ1, που συμμετείχαν σε πολιτιστικό πρόγραμμα με θέμα «Βιοκλιματική αρχιτεκτονική», προσεγγίζοντας καλλιτεχνικά το θέμα μας επισήμαναν τα θετικά στοιχεία της συγκεκριμένης δόμησης από την αρχαιότητα ως σήμερα και στάθηκαν κυρίως στο γεγονός πως η βιοκλιματική αρχιτεκτονική σε συνδυασμό με τη αξιοποίηση των ΑΠΕ, στο βαθμό που η σύγχρονη τεχνολογία επιτρέπει, θεωρητικά θα μπορούσε να είναι η λύση σε πολλά σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα.

Οι μαθητές από το Γ2 ασχολήθηκαν σε πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα το «Ρατσισμό». Μας ενημέρωσαν λοιπόν αρχικά για όλα τα είδη ρατσισμού που συναντάμε στις μέρες μας και στη συνέχεια μέσα από προσεκτικά επιλεγμένα ποιήματα και βίντεο προσπάθησαν να μας ευαισθητοποιήσουν.

Στη διαφορετικότητα ήταν αφιερωμένο και το θέμα του πολιτιστικού προγράμματος με το οποίο ασχολήθηκαν οι μαθητές του Γ4. «Αντιρατσιστικά μηνύματα στην τέχνη» και οι μαθητές με τη βοήθεια αποσπασμάτων από την ταινία ?freedomwriters?  μας έβαλαν σε έναν κόσμο με πολλές διαφορές φαινομενικά αλλά και  βαθιές ομοιότητες. Μας προέτρεψαν  να βρούμε τον εαυτό μας και να αποδεχτούμε τη διαφορετικότητα, την ιδιαιτερότητα και τη μοναδικότητα της προσωπικότητας μας μέσα από γνωστά τραγούδια, ελληνικά και ξένα.

Στα παραπάνω προγράμματα συντονιστές ήταν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου:

Βασιλική Μιχαήλ ΠΕ15, Ευαγγελία Συμεωνίδη ΠΕ08 και Γκούμας Δημήτριος ΠΕ07

Την ίδια μέρα είχαμε την ευκαιρία να θυμηθούμε στιγμές από το παρελθόν και το σήμερα μέσα από την παρουσίαση φωτογραφικού υλικού που επιμελήθηκε η υπογραφόμενη, αφιερωμένο στους μαθητές μας της τρίτης τάξης που ανοίγουν τα φτερά τους στο όνειρο.

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στον τόπο μας

Αντιρατσιστικά μηνύματα στην Τέχνη

Βιοκλιματική αρχιτεκτονική

Ρατσισμός